HamKam vant gjev pris

Torsdag kveld gikk prisutdelingen «Sponsor- og Eventprisen» av stabelen. Der var flere innslag fra Norsk Toppfotball representert.

Annonse:

Det jobbes stadig med nye konsepter og og kreative uttak rundt sponsing og event for å løfte norsk fotball enda et hakk videre. Det ble ekstra tydelig torsdag kveld.

Da møttes nemlig en hel bransje for å kåre de aller beste kampanjene fra året som var.

Dette var nominasjonene:

  • Årets sponsorobjekt: Norsk Toppfotball: OBOS-liga-sponsoratet 2022
  • Årets sponsorkampanje: Norsk Toppfotball: #Fotballfrivillig – sponsorkampanje med OBOS
  • Årets produktlansering: Hamarkameratene Fotball Eliteserie – Kamerater

Etter noen nervepirrende timer, ble det klart at HamKam stakk av med den gjeve prisen «Årets produktlansering» for sitt KAMERATER-konsept.

BlitzboxOrig4_YUH011750119.jpg
Salg- og partneransvarlig Joakim Furulund og markedsansvarlig Frederik Garshol i HamKam var fornøyde etter å ha sikret seg pris torsdag kveld. Her med Partner- og eventansvarlig i Norsk Toppfotball Iren Kjus og sponsorsjef i OBOS Rasmus Aarflot. Foto: Blitzbox

Juryens begrunnelse:
«I en tid der storklubber mister fotfestet med supperbasen, har HamKam gått tilbake til røttene sine i 1918 for å bygge stolthet og fellesskap for laget. I navnet Hamarkameratene ble gullet funnet i KAMERATER. De lager sin strategi, konsept og gjennomtenkt markedsføring med fokus på kameratskap, stolthet og dugnad. Med lanseringen av et eget damelag, samarbeid med 14 naboklubber og opprettelsen av et gatelag har man bevisst lansert KAMERATER som fundamentet for en sterk supporterkultur. Med opprykk til Eliteserien tror vi det varmet dypt inn i sjelen. Vi ser frem til å se fortsettelsen av denne suksesshistorien.»

I tillegg ble det altså to nominasjoner til Norsk Toppfotball i samarbeid med OBOS.

OBOS-liga-sponsoratet:

Juryens begrunnelse for nominasjonen:
«Norsk Toppfotball, sammen med OBOS, viser tydelig at de har et felles mål for øyet: Skape positive effekter for klubber, lokalmiljø, ligaen og merkevaren. Det vellykkede samarbeidet skaper i 2022 rekordresultater for både sponsor og objekt, med en rekke gode aktiviteter, som Årets Frivilling, OBOS Fanzone og OBOS Drømmedag. OBOS-ligaen når ut bredt, og bidrar sterkt til merkevarebygging lokalt og nasjonalt.»

Og for kampanjen Årets Fotballfrivillig – også den i samarbeid med OBOS.

Her skrev juryen følgende for nominasjonen:
«Frivilligheten er hjertet av all idrett i Norge, og spesielt innenfor breddeidrett. Merkevaren har tatt tak i en urovekkende utvikling, der andelen frivillige har gått ned, og skapt en kampanje som engasjerte rundt viktigheten av frivillighet gjennom lokalt og nasjonalt engasjement. En kampanje som økte antall frivillige, fikk omtale i media og spredte seg som ild i kunstgress.»

Vi gratulerer HamKam med en fortjent pris og takker OBOS for et fantastisk samarbeid! 

Annonse fra Eliteserien: