Trekker flere unge til Lerkendal
Seriestart er rett rundt hjørnet og publikums- og arrangementansvarlige i Eliteserien og OBOS-ligaen står klare til å åpne arenaene og ønske gamle og nye supportere velkommen.
Publikumsantallet i Eliteserien og OBOS-ligaen økte med 7% forrige sesong og vi kan alle være enige i at fullsatte stadioner setter en fantastisk ramme for kampopplevelsen. Derfor jobbes det målrettet i klubbene med å skape innbydende stadionkonsepter for fotballglade i alle aldre. Vi har tatt en prat med Rosenborgs publikumssjef Pernille Grut Sørlie for å høre hva planene er på Lerkendal.
I 2022 hadde Rosenborg et snitt på 13000 tilskuere. Hva forventer dere i år?
Vi har allerede i 2023 solgt over 1.000 mer enn i fjor og om vi har samme økning på besøkstall kan vi sikte oss inn på et snitt på 15.000, noe vi er svært fornøyde med.
Hva gjør RBK for å lokke flere tilskuere til Stadion i 2023?
Vi har en nysatsing mot barnefamilier og unge med en ny pris-struktur der alle barn opptil 18 år får kjøpt sesongkort for Kr 750 (prisen var Kr 500 før nyttår). I tillegg til å sette fokus på familier som vil ta med barna på kamp har vi ønsket å gi et tilbud til de ungdommene som begynner å gå på kamp sammen med venner i stedet for foreldrene. I tillegg kjører vi stor Fanzone til hver kamp med masse aktiviteter i to timer før kampstart for barn i alle aldre.
I samarbeid med COOP har vi kampanjen «Trøndelag på kamp». Vi reiser rundt til breddeklubber og det arrangeres treninger med spillerne våre fra både herre- og damelaget samt autografskriving og morsomme aktiviteter.
Les også: Ta en matbit før kampen begynner i Familierestauranten på Lerkendal.
Hva ønsker du å si til de som ennå ikke har kjøpt sesongkort?
Vi oppfordrer alle til å komme på Lerkendal for en magisk fotballopplevelse denne sesongen. Over halvparten av Øvre øst-tribunen er solgt allerede og det kommer til å bli en helt utrolig stemning på stadion.
Ønsker du billett til Lerkendal - se her for billetter eller sesongkort.