
Dette er Fanzone
Fanzone er et gratis samlingspunkt hvor familier og supportere møtes 1,5 – 2 timer før kampene og bygger opp stemning og engasjement før avspark.
Fanzone ligger i ankomstområdet på stadion hos de fleste klubbene og det er tilrettelagt med mat og drikkekonsepter og en rekke ulike fotballtaktiviteter for barn og unge. Blant annet dukker ofte både klubb- og ligamaskotene opp i tillegg til klubbenes egne spillere.
Fanzone er også et område hvor samarbeidspartnere gjennom ulike aktiviteter tilbyr sine produkter og tjenester til klubbenes supportere.

%20(1).jpg)




.jpg)



Bakgrunn
Alle undersøkelser Norsk Toppfotball har gjennomført sammen med Sponsor Insights viser tydelig at publikum ønsker en bedre totalopplevelse på kampdag.
I dag kjører noen klubber Fanzone fast før hver hjemmekamp, mens andre lag velger ut noen større kamper i løpet av sesongen. Blant de lagene som har fast Fanzone finnes Vålerenga, Brann, Viking, Rosenborg, Odd og HamKam.
I tillegg finnes konseptet Fanzone+. Det er et rigg for å gjøre store kamper enda større – noe som gjenspeiles i både aktivitetene og konkurransene som kjøres fra samarbeidspartnere.

Fotballen og kampene er fortsatt viktigst, men gjennom dette tilbudet ønsker vi å forsterke og utvide totalopplevelsen for publikum – vi vil knytte sporten og publikum tettere sammen med et hovedfokus på barnefamilier og supportere.
Vi jobber kontinuerlig med utvikling av konseptet i samarbeid med NorgesExpo Event og våre sentrale partnere som TV 2, Altibox/Signal, Norsk Tipping, Coop for å skape fart og spenning før kamp.
Velkommen til Fanzone!
Kontaktpersoner
-
Iren KjusEvent- og partneransvarlig, Norsk Toppfotball
- Telefon
- 41 27 41 00
- E-post
- iren
@toppfotball.no
-
Bård Gullik HagenPartner & Selger, Norgesexpo
- Telefon
- 91 77 62 54
- E-post
- hagen
@norgesexpo.no
