Altibox forlenger og utvider samarbeidet med Eliteserien

Bredbånds- og underholdningsleverandøren Altibox fortsetter som hovedsamarbeidspartner til Eliteserien og Norsk Toppfotball i en ny, langvarig avtale.

Annonse:

Det fornyede samarbeidet inkluderer nå også støtte til Norsk Toppfotballs arbeid med gatelag, som er en arena hvor mennesker med rusrelaterte problemer får faste rutiner, meningsfull aktivitet og mestringsfølelse.

- Eliteserien er en god match for Altibox på grunn av vår store geografiske spredning, som gir oss mulighet til å være synlige og skape engasjement både nasjonalt og lokalt. Vi er spesielt stolte over å kunne bidra til gatelagene, som gjør en viktig innsats for samfunnets mest sårbare grupper, sier Shiraz Abid, direktør for privatmarkedet i Altibox.

Administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Jens Haugland, uttrykker også sin glede over det fornyede samarbeidet: - Vi er utrolig stolte, glade og ydmyke over at Altibox fortsatt vil være hovedpartner med Norsk Toppfotball og Eliteserien. De mange Altibox-partnerne over hele landet bidrar med betydelige ressurser inn til Eliteserien, og støtten til gatelagene viser deres ektefølte engasjement for både fotballen og samfunnet. En festdag for oss!

Jens Haugland, adm. dir. i Norsk Toppfotball signerer ny avtale med Altibox. I bakgrunnen står Vibecke Utengen og Shiraz Abid og følger med.
Jens Haugland, adm. dir. i Norsk Toppfotball signerer ny avtale med Altibox

Gatelagene er et initiativ som gir mennesker med rusproblemer og andre utfordringer en mulighet til å delta i fotballaktiviteter og få en strukturert hverdag. Prosjektet har vist seg å ha stor samfunnsnytte, med positive effekter på deltakernes fysiske og mentale helse, samt deres sosiale integrasjon.

Eliteserien er ett av de heteste sponsorobjektene i Norge og har en nasjonal, engasjerende og folkelig profil. Fotballen er mye mer enn de 90 minuttene på banen, og som hovedsponsor er Altibox bevisste på at sponsormidlene skal bidra positivt også utenfor banen.

- Vi vil fortsette å samarbeide om viktige tiltak som utgjør en forskjell, som for eksempel holdningskampanjen #STOPP, Drømmetreffet - hvor barn får møte sine helter - og fotballens storsatsning på bærekraft sammen med FN og TV 2 under tittelen «Fotball for målene», sier sponsorsjef i Altibox, Vibecke Utengen.

Kommersiell leder i Norsk Toppfotball, Pål Breen, legger til: - På vegne av klubbene og oss som har jobbet tett med Altibox siden 2017, er jeg utrolig glad og stolt over at vi får videreføre det gode, felles arbeidet.

Foto: Tor Orset

Annonse fra Eliteserien: