Eliteserien er Norges mest spennende sponsorobjekt for fjerde år på rad
Dette viser nylig publiserte tall fra Sponsor Insights rapport om det norske sponsormarkedet som bekrefter at Eliteserien for fjerde år på rad er landets mest spennende sponsorobjekt. I tillegg gjenspeiler listen også suksessen til flere klubber fra både Eliteserien og OBOS-ligaen.
Tabellen nedenfor viser topp 10 sponsorobjekter i Norge. Kilde: Sponsor Insight
Pål Breen, kommersiell leder i Norsk Toppfotball, uttrykker stolthet og ydmykhet over anerkjennelsen. Han påpeker at det er blitt gjort betydelig godt arbeid innenfor norsk klubbfotball de siste årene, både på det sportslige området og når det gjelder arrangementene på arenaene. Dette har plassert den norske ligaen på et høyt nivå i Europa, samtidig som det har resultert i økt publikumsinteresse under kampene.
- Eliteserien og OBOS-ligaen appellerer til et bredt spekter av befolkningen, noe som er av stor betydning for mange sponsorer. Det er ekstra gledelig å se at flere klubber har fått plass på listen i år, noe som understreker den sterke kommersielle kraften til norsk klubbfotball, legger Breen til.
- Vi er ikke overrasket over at Eliteserien holder stand på toppen. Norsk fotball er i vinden for tiden og det forklarer selvsagt en del, men vel så viktig er nok det faktum at fotballen har et meget sterkt kommersielt produkt å tilby sponsorene. Dette inkluderer også den antakelig mest attraktive møteplassen for bedrifter i de byene hvor toppfotballen spilles, sier daglig leder i Sponsor Insight Vegard Arntsen.
Se mer om denne undersøkelsen hos Sponsor Insight.