
Norsk Tipping donerer synlighet til #STOPP-kampanjen for fjerde år på rad
For fjerde året på rad donerer Norsk Tipping synligheten på alle ballhentervestene i Eliteserien og OBOS-ligaen til #STOPP-prosjektet. Kampanjen, som driftes av Norsk Toppfotball, jobber for en trygg og inkluderende fotballhverdag med særlig fokus på å bekjempe rasisme og diskriminering.
Gjennom samarbeidsavtalen med Norsk Toppfotball har Norsk Tipping rettighet til logoplassering på vestene til ballhentere i Eliteserien. Denne plasseringen har Norsk Tipping valgt å gi bort til #STOPP.
Gjennom denne avtalen får #STOPP en sentral plass i hver eneste serierunde, der budskapet om respekt og inkludering blir synlig for både spillere, publikum og TV-seere. Norsk Tipping håper initiativet vil bidra til økt bevissthet:
- Vi mener det er viktig at vi bruker vår posisjon til å fremme gode verdier, og #STOPP-kampanjen har over tid vist seg å være et av fotballens virkelig effektfulle bidrag. Derfor er det også med stor glede at vi donerer synlighet til dette arbeidet, sier Thomas Johansen, Rådgiver samfunnsansvar, sponsor og event i Norsk Tipping.

«En trygg og inkluderende fotballhverdag for alle» er ett av syv fokusområder i fotballens bærekraftsstrategi «Fotball for målene», og #STOPP-kampanjen er selve bærebjelken når det kommer til å bevisstgjøre alle i og rundt fotballen om viktigheten av å jobbe aktivt mot rasisme og diskriminering.
– Vi er svært takknemlige for at Norsk Tipping gir #STOPP denne synligheten for fjerde år på rad. Det sender et sterkt signal om at norsk fotball står samlet i kampen mot rasisme og diskriminering, sier Pål Breen, kommersiell leder i Norsk Toppfotball.